MOMMA® Pregolact™ Susu Milk booster Terbaik untuk Ibu Mengandung dan Menyusu

MOMMA® Pregolact™ Susu Milk booster
Bagi wanita yang sedang mengandung ataupun sudah melahirkan anak tentunya mempunyai impian untuk menyusukan anak mereka dengan susu ibu.  Namun, tidak semua orang mempunyai rezeki sedemikian.  Disebabkan beberapa faktor antaranya masalah kesihatan, stok susu yang kurang, atas nasihat doktor dan sebagainya telah menjadi penghalang untuk si ibu untuk menyusukan anak secara exclusive breastfeeding dari bayi lahir sehinggalah mencapai usia dua tahun. 

Berdasarkan pengalaman sendiri, bayi saya cuma mampu disusukan secara exclusive selama 10 bulan.  Walaupun begitu saya berharap untuk anak yang seterusnya dapatlah saya menyusukan secara khusus untuk sekurang-kurangnya setahun setengah.  Agak mencabar, namun tidak mustahil.  Ini kerana pada masa kini terdapat banyak produk untuk menambahkan susu di pasaran.  Milk booster boleh didapati dalam pelbagai jenis, antaranya biskut, susu, minuman tambahan dan sebagainya.   Tidak hanya boleh diamalkan setelah melahirkan, pengambilan susu untuk ibu mengandung juga boleh dilakukan seawal mungkin terutamanya sekiranya anda mempunyai perancangan untuk hamil.

Sayangnya akibat kurang kesedaran dan pendedahan  tentang produk milk booster dan susu untuk ibu mengandung di pasaran  maka  masih terdapat ramai para ibu yang mengeluh bayi asyik meragam kerana stok susu tidak mencukupi dan terpaksa memberi bayi minum susu formula sebagai tambahan.  Ya, saya adalah salah seorang ibu tersebut.

Kenapa Susu Ibu Penting Bagi Bayi Baru Lahir? 

Susu yang terbaik bagi bayi yang baru dilahirkan ialah susu ibu.  Ini kerana kandungan zat dan nutrien yang diperlukan ialah sudah lengkap, dirumus khas untuk si kecil anda.  Para doktor sedunia juga telah mencadangkan agar bayi diberikan susu badan sekurang-kurangnya hingga bayi mencecah 6 bulan  Berdasarkan kajian yan dijalankan, bayi yang minum susu ibu memiliki sistem imun badan yang lebih kuat dan tidak mudah jatuh sakit.

Bagi memastikan kelangsungan dan kualiti susu ibu, milk booster dan susu untuk ibu mengandung adalah jawapan terbaik

Dengan kesedaran terhadap kebaikan susu ibu kepada bayi, kita dapat lihat peningkatan dari segi keperluan untuk produk-produk di pasaran yang diperkenalkan bertujuan sebagai milk booster dan susu untuk ibu mengandung supaya membantu menambahkan susu disamping menambah nutrien kepada si ibu dan bayi. 

Terdapat para ibu di luar sana yang telah bersiap sedia dengan pelbagai jenis produk atau makanan tambahan yang dikatakan mampu meningkatkan stok susu atau milk booster. Malah ada juga yang para ibu yang mengamalkan pengambilan susu untuk ibu mengandung setelah disahkan hamil.  Semua ini bertujuan untuk memastikan apabila saat bayi dilahirkan impian untuk menyusukan bayi dengan susu ibu tercapai.

Review : MOMMA® Pregolact™ Milk Booster Perisa Coklat

MOMMA® Pregolact™ Susu Milk booster

MOMMA® Pregolact™ Susu Milk booster Terbaik untuk Ibu Mengandung dan Menyusu

Fungsi utama milk booster dan susu untuk ibu mengandung ialah untuk membantu ibu yang mempunyai masalah susu kurang, melancarkan saluran susu, meningkatkan pengeluaran serta kepekatan susu badan.  Milk booster bukanlah produk baru dipasaran, namun oleh kerana terdapat peningkatan kepada permintaan produk seumpamanya maka terhasillah MOMMA® Pregolact™.  Keunikan produk ini ialah ianya bukan hanya bertindak sebagai milk booster tetapi juga sebagai susu untuk ibu mengandung yang diformulasi lengkap dengan khasiat dan makanan tambahan yang diperlukan oleh tubuh.  

Antara faktor yang menjadikan susu MOMMA® Pregolact™ milk booster dan susu untuk ibu mengandung pilihan ramai ialah kerana 3 faktor utama berikut:
  • MOMMA® Pregolact™ baik untuk tenaga
  • MOMMA® Pregolact™ dapat meningkatkan kuantiti susu
  • MOMMA® Pregolact™ dapat memekatkan susu

Formula bagi  produk susu untuk ibu mengandung dan menyusu MOMMA® Pregolact™ menggunakan susu asli, tiada gula, tiada krimer, rendah lemak dan menggunakan bahan-bahan semulajadi.  Bagi menjadikan MOMMA® Pregolact™ milk booster dan susu untuk ibu mengandung yang berkesan, ia telah diformulasikan dengan tambahan ekstrak daripada buah-buahan yang mempunyai khasiat yang tinggi iaitu Zaitun, Delima, Buah Tin, Omega 3, Susu Kambing, Kurma, Madu, Safron, Habatus Sauda, Inulin (prebiotic) serta perasa coklat.

Ibu Mengandung Juga Selamat Mengamalkan  MOMMA® Pregolact™ 


Ketika mengandung, si ibu perlu menjaga kesihatan tubuh badan dengan mengamalkan pengambilan makanan yang berkhasiat untuk diberikan kepada bayi di dalam kandungan.  Khasiat yang terdapat di dalam susu untuk ibu mengandung MOMMA® Pregolact™  mampu membantu untuk menaikkan HB, kurangkan alahan (morning sickness), mengelakkan sakit pinggang dan kejang kaki, dan juga sebagai tenaga ekspres buat ibu yang sering keletihan.  Apatah lagi bagi mereka yang berada dalam trimeseter ke 3 kandungan.

Cadangan Pemakanan untuk MOMMA® Pregolact™ :

Ambil 4 scoop dan masukkan kedalam 150ml air suam.  Kacau dan hidangkan.
  • Ibu Mengandung
    • Minum 1 kali sehari
  • Ibu Menyusu        
    • Minum 1- 2 kali sehari .  Bagi 3 hari pertama, cukup sekadar minum 1   kali sehari.  Jika tiada peningkatan minum 2x sehari.  Kurangkan kepada 1x sehari setelah memperoleh kesan yang diingini. 
Tips:
  1. Digalakkan minum air yang banyak, sekurang-kurangnya 3 liter satu hari. 
  2. Kerapkan Penyusuan (direct feeding / pam)  
  3. Lakukan kaedah power pumping bagi menggalakkan penghasilan susu.  Pam selama 20 minit, rehat selama 10 minit, pam semula selama 10 minit, rehat selama 10 minit. 
MOMMA® Pregolact™ Susu Milk booster

MOMMA® Pregolact™ Susu Milk booster T
Pengalaman saya mengamalkan MOMMA® Pregolact™ sejak dari mengandung sehingga melahirkan. Ianya adalah selamat untuk diminum oleh ibu mengandung dan menyusu.  Ketika mengandung badan tidak cepat terasa letih dan lesu.  Badan juga kekal bertenaga sepanjang hari terutamanya ketika bekerja.  Setelah melahirkan bayi, saya mengamalkan susu MOMMA® Pregolact™ sebanyak 1kali sehari iaitu pagi.  Perubahan dapat di rasakan pada hari ke 5 selepas bersalin.  Memandangkan bayi mengalami kuning (jaundice) maka susu harus diberi dengan kerap.  Stok susu yang mencukupi adalah sangat penting kerana jika tidak sudah tentu ibu akan berasa tertekan dan kecewa jika tidak dapat menyusukan bayi dengan secukupnya.

Bagi mereka yang ingin mencuba MOMMA® Pregolact™ , terdapat 2 jenis perisa yang ditawarkan iaitu vanilla bliss dan chocolate. Secara jujur, saya lebih menggemari rasa chocolate berbanding vanilla namun anda tidak perlu risau kerana tidak ada langsung rasa hamis susu dan rasanya sangat sedap.  Paling penting bagi sesuatu produk, ianya berkesan.

Adalah penting bagi para ibu untuk menyedari akan pentingnya pengambilan susu untuk ibu mengandung di samping mengamalkan pemakanan yang sihat.  Zat yang diterima oleh bayi ketika saat berada di dalam kandungan adalah sangat kritikal bagi mengelakkan masalah kepada janin dan pembentukan bayi.

Secara kesimpulan siapakah yang patut mencuba MOMMA® Pregolact™ ?

Ibu mengandung yang memerlukan tenaga tambahan dan ibu menyusu yang ingin menambahkan stok susu ibu, menambah tenaga dan kualiti susu ibu yang diberikan kepada bayi.  Bagi ibu yang mempunyai masalah stok susu yang sikit dan tidak mencukupi tetapi berhajat untuk menyusukan bayi sepenuhnya dengan susu ibu adalah digalakkan untuk meminum MOMMA® Pregolact™ , susu untuk ibu mengandung yang terbaik.

Untuk bacaan lanjut  boleh layari :  www.momma-nutrition.com .

Facebook  | Laman Web | Hotline Tempahan : 016-923 6962 / 016-924 6962

Kongsikan pengalaman anda mencuba produk milk booster dan susu untuk ibu mengandung di ruangan komen di bawah. 

No comments