Review | Executive Suite, Hotel Grand Bluewave [Johor Bahru]

Pengalaman Menginap di Hotel Grand Bluewave, Johor Bahru | Merupakan hotel 4 bintang dan terletak di tengah bandar Johor Bahru, hotel ini menawarkan pengalaman penginapan yang menyenangkan dan tentu nya keselesaan yang di idamkan oleh setiap pengunjung. Paling seronok, kita boleh melihat jambatan antara Johor dan Singapura melalui tingkap hotel. 

Bilik yang diberikan kepada aku ketika itu ialah Executive suite. Terdapat 2 pilihan iaitu sea view dan city view malah ada diantaranya yang mempunyai balkoni. Bilik aku? Balkoni Non Hado cuma sea view aje. Pendapat aku ialah bilik yang sangat luas, susunan perabut yang kemas dan selesa. Siap ada lounger area dengan sofa, coffee table dengan TV. Dapur untuk masak-masak pon ada jugak. Kira complete package lah kalau ambil executive suite nih.

Memandangkan aku ke sana cuma untuk menemani orang bermesyuarat, jadi aku duduk di dalam bilik ajelah selama 2 hari tu. Bila bosan aku duduk mengadap tingkap tengok jambatan merentasi Singapura , dalam hati sambil berkata " kenapa lah aku tinggalkan passport dekat rumah " T___T . 
Rugi sangat!. Kalau tak memang aku sambung cuti dan berjimba kejap di Singapore.

Bagi mengukuhkan kenyataan aku tentang bilik hotel ini, dijemput korang tengok gambar 
yang sempat aku tangkap sebelum balik
 Ruang Lounge  

Ruang Dapur
  
Gambar Bilik Tidur
 

Overall my stay in the hotel was a good one. The room is very much up to my expectation and so does the food. :) Thank you for the hospitality and warm welcome by the staff. For those who wants to find a good hotel in Johor Bahru, I would happily recommend Hotel Grand Bluewave. And no I am not saying this because I got paid for it. This is just an honest review from me since I got a chance to stay there.

Bye Johor, till we meet again. :)

5 comments

  1. Salam. Nice review. Thank you for the recommendation, am thinking of choosing this hotel in my next visit to JB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. welcome :)and you shall post about your JB trip on our blog too .

      Delete
  2. Nice review. The hotel looks good ! Thanks for the recommendation ;)

    ReplyDelete
  3. Thanks for review, recommended hotel !

    Watch movie bluray

    ReplyDelete