Kandungan Bahaya Produk Kecantikan

Dalam keinginan yang membuak-buak untuk cantik, sekalipun produk itu menjanjikan hasil yang terlalu cepat tidak semestinya bagus. Berkemungkinan produk tersebut mempunyai kandungan yang berbahaya kepada kulit dan juga kesihatan sesorang itu. Kesan buruk tidak semestinya dapat nampak dalam masa terdekat jadi baiklah kalau sediakan payung sebelum hujan. 

Nak pakai produk-produk yang "underground" ini tak kisah, asalkan tau apa kandungan di dalam nya.
Kalau nak semak, aku sarankan pergi ke laman web dia bagi mendapatkan kesahihan. 



Apa yang bagus nya mengenai laman web ini  ialah mereka menyenaraikan senarai produk yang mempunyai kandungan yang merbahaya. Dan mengemaskini maklumat yang terdapat di laman web tersebut. Selain itu, korang juga boleh telefon dan bertanyakan mengenai sesuatu produk yang korang khuatir mempunyai kandungan bahan terlarang, contohnya Merkuri. 


Bukan aku nak cakap produk yang menjanjikan bulan dan bintang ni tak bagus, cuma kalau boleh pastikan produk tersebut betul-betul selamat untuk dimakan atau dipakai. Pengguna harus lebih bijak. Tapi penjual / pengeluar pun tak perlu lah terlalu tamak mengejar kekayaan dengan menjual produk yang sah-sah akan membawa keburukan. 

Ambil seorang blogger ini sebagai contoh :



Apa yang diceritakan di dalam blog Nessa adalah pengalaman sebenar beliau mengenai produk yang pernah dipakainya dan mungkin ramai juga orang diluar sana pernah menggunakan produk tersebut.
Sampaikan tunang aku sendiri pernah di cadangkan oleh salah seorang juru jual di Downtown The Mines. well.. I directly say no because we are so close to our wedding date nanti pakai jadi zombie tak ke parah??. Siapa nak bagi ganti rugi kan.. 

Jadi bagi sesiapa yang mengalami kerosakan kulit muka, kulit jadi sensitif dan sebagainya. Mungkin boleh mencuba tips bagus yang aku jumpa di antara semua komen di blog Nessa. 
Komen dari MshuQi ini sangatlah bernas, maklumlah beliau merupakan senior beauty consultant. 


Kearah muka yang lebih cantik dan bersih yang penting SIHAT :)
hm.. sedapnya menaip entry sambil minum Perla Coffee.. eh eh. 
Perla Coffee, anyone?




p/s : Nak hilangkan jerawat dengan bahan semulajadi?. Klik sini

26 comments

  1. produk kontroversi tu adik saya pun pernah pakai.. result dia memang cantik pada permulaan tapi lepas tu abis berjerawat. saya pernah tulis kat blog.. still masih ada yg backup produk tu. Kat FB pun ada lagi yg backup terutama pengedar.. Apapun produk yg takde KKM ni sangat2 berisiko

    ReplyDelete
  2. byk sgt produk nak cantik di pasaran. pelbagai strategi pemsaran nak tarik org beli. yumida pakai yg biasa je. hihi..

    ReplyDelete
  3. Mmg kena berhati2 dgn produk2 kecantikan skrng ni.. dari nak cantik silap2 jadi buruk & berpenyakit pula...

    ReplyDelete
  4. uwhh..baru tahu boleh check kat web nie..
    btw zyra klik 2x nuffnang..hehe...
    finally nuffnang dah ok..

    ReplyDelete
  5. Betul tu Licha. Kena hati-hati. Banyak produk di pasaran yang bahaya. Silap-silap parah jadinya..Thanks for the web..& salam sabtu ya..

    ReplyDelete
  6. wa... betol tu.. seelok-eloknya kalau nk cuba mana2 produk, elok semak dengan BPFK dalam "quest 2" dan "Quest 3"... jadilah pengguna yg bijak..

    ReplyDelete
  7. Setakat ni masih setia dgn Safi.. Heee...

    ReplyDelete
  8. anne guna produk collagen vit e tu sebelum ni tp lepas terjumpa entry pasal produk tu terus tukar g produk lain.. hihi..

    ReplyDelete
  9. bahaya tambah2 produk yg ada merkuri bagai..mmg rosak kulit muka..so far belum berani nk try mana2 produk pemutihan..

    ReplyDelete
  10. bahayanya licha.. kena berhati-hati sekarang ni kan.. nasib baik akak guna safi je..tabung churp2 je yang muncul... klik untuk licha..

    ReplyDelete
  11. kena berhati" dgn produk" kecantikan

    ReplyDelete
  12. sekarang ni banyak produk yang bahaya..masing2 nak kaut untung..yang pelanggan pulak masing2 nak nampak cepat cantik..memang ambik kesempatan la pengeluar2 produk kecantikan ni..

    ReplyDelete
  13. dengan lambakkan produk2 kecantikkan lately, benda2 macam nie sememangnya perlu sebelum menggunakan apa2 produk kecantikkan..takut ada product yang makan tuan nanti...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  14. itulah yg akak takut nak pakai produk2 ni Licha...

    ReplyDelete
  15. cantik dalaman dlu,,kalau toksin ada dlm bdn pun takkan hilang jerawat mahupun penyakit yg tdapat dalam badan kita, cantik dalaman akan menghasilkan wajah yang sangat bersih :)

    www.empayarsophea.com

    ReplyDelete
  16. cantik dalaman dlu,,kalau toksin ada dlm bdn pun takkan hilang jerawat mahupun penyakit yg tdapat dalam badan kita, cantik dalaman akan menghasilkan wajah yang sangat bersih :)

    www.empayarsophea.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sangat. kalau macam tu baik consult dengan doktor yang bertauliah dulu kan?
      main hentam pakai je akan bagi efek yg buruk

      Delete
  17. DR Rochelle Skin Expert is the best skin care for all your skin problem, free of mercury and hydroquinon. It's very save to apply to your skin. Rejuvenating your skin face with DR Rochelle Skin Expert products.

    Dr Rochelle Skin Expert package consists of facial cleanser, clarity toner, instantly perfect bb cream, and brightening repair. Hasil boleh nampak dalam masa 14 hari.

    We are authorized dealer in Malaysia. For more info & order please send your inquiry to :
    Adzwan
    Telp/SMS : 0123796229 / 0129381556.
    Pin BBM : 21950D17
    http://www.drrochellemy.com/

    ReplyDelete
  18. Hoho...sy penah pakai collagen plus vit e dulu2..seb baek pakai sekejap je sbb rasa pelik ngan tekstur krim dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. krim dia lain macam sikit kan? ada shining2 gitu.. :)

      Delete
  19. Kami menyediakan produk kecantikan dan kosmetik yang tidak berbahaya.....barangkali berminat thanks yah
    BEst REgards http://produkkecantikangrosir.com/

    ReplyDelete
  20. Cuba try 2BE GORGEOUS FIBRE. berfungsi sebagai detox iaitu untuk membuang toksin dalam badan. Ira dh mencuba nya dan kesan nya amat berpuas hati sehingga ira menjadi pengedar produk 2BE GORGEOUS FIBRE ni. Mai la cuba dulu. Tak salah mencuba . Lagi pom Ira jual murah je. Sempena nak menyambut raya ni kan. Ada lagi sebulan untuk amalkan 2Be gorgeous ni. 1jar RM43, 2jar RM80. Berminat?? Boleh whatsapp ira 0145200588. If uolls ragu ragu sokey uolls try google produk ni. Rata rata bagi positive feedback.

    ReplyDelete
  21. Terima kasih berkongsi cik. Pengguna dan peniaga lepas ini kena sentiasa membuat semakan dari masa ke semasa di KKM.



    Produk Kecantikan Wanita Terbaik

    ReplyDelete
  22. terima kasih. good info.
    jemput panjangkan ilmu ke sini
    www.ratubisneshalal.com/blog

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum wbt. Mohon Bantuan. Sumbangan derma untuk asnaf fakir miskin. Para dermawan yang budiman. Anda boleh derma ke akaun maybank orang daif.
    Nama: Adila bin Suboh
    Nombor Akaun: 151089317354

    ReplyDelete